Află cele mai importante 10 sfaturi despre utilizarea optimă a sistemului de aer condiționat!

În această perioadă caniculară, aerul condiționat este cel mai bun prieten al nostru. Dar câți dintre noi știm să îl folosim corect? Iată cele mai importante 10 sfaturi despre utilizarea optimă a sistemului de aer condiționat! .
Sfaturi privind utilizarea aerului condiționat

Indiferent dacă aveți aer condiționat manual sau automat în mașina dvs. sau dacă intenționați să cumpărați un nou model, există informații importante despre aerul condiționat pe care trebuie să le cunoașteți. Acest lucru vă va permite să profitați la maximum de un accesoriu care este acum luat în considerare în fiecare model ŠKODA, dar este încă o tehnologie complexă, cu o gamă largă de aplicații. Jan Hrnčíř, coordonator de dezvoltare a aerului, însumează rolul pe care îl are aerul condiționat, beneficiile acestuia și sfaturi despre cum să îl folosiți în mod corespunzător.

 

1. Bucurați-vă de beneficiile aerului condiționat până la maxim!

Sistemul automat de aer condiționat utilizează o gamă de senzori pentru a asigura un confort termic constant, fie că șoferul este singur, sau întreaga familie se află în mașină, călătorind pe o vreme toridă pentru a ajunge pe litoral sau în timpul iernii înghețate pentru a ajunge pe pârtiile de schi. Pur și simplu apăsați butonul Auto și setați temperatura, în mod ideal în jur de 22 ° C. Chiar dacă semnalul AC este aprins, acest lucru nu înseamnă că aerul condiționat livrează tot ceea ce este capabil. Sistemele moderne reglează funcționarea compresorului pentru a reflecta condițiile actuale. În acest sens, se bazează pe un senzor solar care monitorizează nu numai intensitatea, dar și direcția razelor soarelui.

Unul dintre avantajele cheie ale aerului condiționat automat este siguranța. În cazul în care ferestrele încep să se incețoșeze în timp ce  utilizați aer condiționat manual, trebuie să măriți viteza ventilatorului pentru a vă asigura că aveți o vedere bună asupra drumului. Dar acest lucru crește nivelul de zgomot emis de ventilator și de fluxul de aer. Un sistem automat previne încețoșarea înainte de a porni și creșterea vitezei ventilatorului este o ultimă soluție. "Fără a mai fi nevoie de intervenția șoferului, de exemplu, crește cantitatea de aer care curge pe parbriz sau crește temperatura și activează climatizarea, ajutând la uscarea aerului atâta timp cât este necesar", explică Jan Hrnčíř.

2. Controlul climatizării cu trei zone nu mai este un lux.

Cu toții percepem căldura și frigul în moduri puțin diferite și fiecare avem preferințele noastre personale - unii oameni nu pot sta în picioare, în timp ce alții vor să se răcorească cu aer rece în timpul verii. Acest lucru se poate realiza prin reglarea direcției aerului. Sistemele actuale cu două și trei zone iau în considerare faptul că, în timp ce soarele strălucește pe o parte, cei care sunt în partea cealaltă a mașinii stau în umbră, de aceea, temperatura fluxului de aer din stânga și din dreapta este reglată automat pentru a se adapta la aceasta.

 

3. De ce temperatura afișată nu se potrivește cu cea reală?

Deoarece temperatura aleasă este "senzorială" și este afectată de mulți factori. Prin urmare, aerul care curge din ventilație este mult mai cald în timpul iernii și mai rece în timpul verii. Sistemul modern Climatronic din ŠKODA nu numai că ajustează temperatura, dar și direcția aerului. De asemenea, ocupanții pot ajusta temperatura percepută în intervalul între 18 ° C și 28 ° C între șofer, pasagerul din față și bancheta din spate.

4.Efectul aerului condiționat privind consumul.

Compresoarele actuale își pot regla automat puterea în funcție de informațiile dintr-o gamă de senzori, de la aproape zero până la capacitatea maximă. Ca urmare, climatizarea are un impact redus asupra consumului. Acestea sunt informații importante pentru utilizatorii economici și pentru persoanele sensibile care, după ce se confruntă cu dispozitive mai vechi, se tem că ar putea răci.Sistemele de astăzi sunt mult mai prietenoase cu simțurile noastre.

 

5. Aerul condiționat și sănătatea.

Deoarece sistemele automate de climatizare moderne utilizează doar capacitatea necesară de răcire, orice impact negativ asupra sănătății provine atât din echipamentul propriu, cât și din utilizarea sa incorectă. De fapt, atunci când este foarte cald în exterior, răcirea în mașină este benefică. S-a dovedit că șoferul este mai concentrat și, de exemplu, nu există riscul ca cei mici să se încălzească prea tare în caz că rămâneți blocați la marginea orașului. Filtrele moderne de aer, combinate cu posibilitatea de a utiliza recircularea aerului cât mai des posibil cu controlul climei, fac ca mediul mai curat în mașină să ajute nu numai persoanele care suferă de alergii, ci și pe toți, de exemplu, în orașele poluate. Pacienții care suferă de alergii și persoanele sensibile beneficiază, de asemenea, de noul sistem Climatronic Air Care, care utilizează un filtru special de aer și un senzor de calitate a aerului pentru a filtra polenul și pentru a activa recircularea aerului dacă acesta este puternic poluat.

"Dacă doriți să fiți sigur că utilizați aerul condiționat în cel mai eficient mod, cel mai bine este să mențineți temperatura la aproximativ 22 ° C. Când este foarte cald, este recomandat să alegem o temperatură mai ridicată, astfel încât să nu existe șocuri ale corpului cauzate de diferența mare de temperatură atunci când avem contact cu temperaturile ridicate de afară", recomandă Jan Hrnčíř.

6. Aerul condiționat este benefic chiar și iarna.

Deoarece aerul condiționat usucă aerul, poate fi util și în timpul iernii, când aduceți o mulțime de zăpadă în haine și încălțăminte în interior. Majoritatea utilizatorilor nu se gândesc să pornească aerul condiționat în această situație, mai ales când trebuie să se încălzească, dar în modul automat există un senzor de umiditate care recunoaște instantaneu nevoia de uscare a aerului.

7. Când este indicat să folosim butonul de recirculare al aerului?

Foarte puțini oameni știu că, în timpul folosirii sistemului  Climatronic, recircularea aerului este activată pentru cea mai mare parte a anului. Avantajul este re-filtrarea aerului din cabină, deoarece aerul trece printr-un filtru de aer chiar și atunci când modul de recirculare este pornit. Când recircularea aerului este activată manual (prin apăsarea butonului), Climatronic rulează și compresorul de aer condiționat previne  aburirea ferestrelor. Dacă există riscul de încețoșare, sistemul de recirculare automată este oprit. Dacă șoferii insistă să închidă recircularea aerului și își asumă riscul ca ferestrele să se încețoșeze, trebuie să apese de două ori butonul de recirculare.

 

8. Folosiți filtre de calitate!

ŠKODA oferă mai multe tipuri de filtre de aer. În partea superioară a gamei se află atât carbonul activ - pentru a absorbi impuritățile și poluanții finali - cât și tratamentul antibacterian. "Cred că astăzi oferim clienților noștri cea mai bună soluție posibilă în ceea ce privește calitatea, capacitatea de filtrare și prețul", spune Jan Hrnčíř.

9. Deschideți complet ventilatoarele și reglați direcția aerului.

În loc să închideți ventilatoarele individuale, este mai bine să reglați fluxul de aer, astfel încât interiorul să fie ventilat uniform. Jan Hrnčíř recomandă direcționarea orificiilor exterioare spre fereastră, mai degrabă decât spre pasageri. "În mașinile moderne, parbrizul nu este înghesuit deoarece acest lucru este monitorizat de senzorul de umiditate. Cu toate acestea, utilizatorii uită de multe ori că șoferii au, de asemenea, nevoie de o vedere bună în ferestrele laterale. Pe timp de ploaie, în timpul iernii sau în modul de aer condiționat manual, aceste ferestre se pot încețoșa cu ușurință, rezultând o vizibilitate mai puțin bună.

10. Nu neglijați îngrijirea de bază!

În afară de service-ul regulat, care include verificarea tuturor componentelor, reumplerea sau înlocuirea lichidului de răcire, este de asemenea important să vă reamintiți să faceți  dezinfecția regulată și înlocuirea filtrului de aer. Perioada perfectă pentru acest lucru este primăvara sau vara, deoarece după ce v-ați deplasat în zăpadă și ploaie toată iarna, mucegaiul mirositor poate apărea în sistem. Un nou filtru poate fi, de asemenea, mai rezistent la polenul sezonier și este indicat să se verifice dacă aerul condiționat funcționează corect înainte de vară.

Puteți opri formarea mucegaiului în timpul verii prin închiderea manuală a instalației de climatizare cu puțin timp înainte de a ajunge la destinație, astfel încât fluxul de aer să elimine  umiditatea. Alternativ, lăsați aerul condiționat să funcționeze automat pe tot parcursul anului, chiar și în timpul iernii.