STIRI DE LA SKODA
03.10.2018

FACEȚI CUNOȘTINȚĂ CU SKODA VISION RS

SKODA VISION RS este un concept nou, dinamic, care prezintă viitorul genei RS și face o aluzie către viitorul compact al companiei.
SKODA VISION RS

Cursele și sportul cu motor au servit ca inspirație pentru designeri. Potrivit lui Dalibor Pantucek, obiectivul este dezvoltarea unei forme care să debordeze de energie și emoție. Bara joasă, cu formele sale tăiate la unghi drept, grila neagră și priza de aer integrată, cu faruri LED - e impresionantă.

Dalibor Pantucek ne explică de ce farurile reprezintă elementul cel mai interesant al conceptului: ”Farurile sunt la fel de importante în designul unei mașini precum bijuteriile pentru o femeie. Ele conferă mașinii caracter și personalitate. În timpul proiectării VISION RS, ne-am imaginat că este vorba despre un atlet, un sprinter, care se concentrează pe cursă. Când mașina ”se trezește”, tot ceea ce vezi sunt niște fâșii înguste de lumină, la fel cum un sprinter își subțiază ochii în așteptarea startului. Apoi, în timp ce mașina pornește din loc, cele patru cristale se aprind la maximum, întocmai precum pupilele sprinterului când pompează adrenalina.”

”VISION RS emană echilibru. Formele sale atletice contrastează cu liniile aspre și muchiile tipice unei SKODA, trădând influențele cristalului de Boemia și ale artei sticlăriei tradiționale.  Grație acestor elemente, un minunat dans de lumini și umbre are loc pe mașină, făcând-o să pară o sculptură în mișcare,” spune designerul exterior Dalibor Pantucek.

Secțiunea posterioară este dominată de un difuzor de aer încastrat în bară, care încorporează și banda reflectoare tipică modelelor SKODA RS. Plafonul este extins vizual printr-un spoiler aerodinamic în care rezidă și cel de-al treilea stop pe frână.

În cadrul procesului de dezvoltare, designerii au acordat o atenție deosebită factorilor aerodinamici ai mașinii și s-au concentrat pe reducerea greutății, ceea ce îmbunătățește semnificativ performanțele și totodată scade consumul și emisiile. Ca o consecință, VISION RS beneficiază de o multitudine de elemente din fibră de carbon, un material foarte popular în sporturile cu motor, datorită raportului excelent greutate-rezistență.


Carbonul a fost folosit la întregul kit aerodinamic (spoilerele față și spate, difuzorul de aer și pragurile laterale) dar și la carcasele oglinzilor retrovizoare, care, datorită designului inspirat din motorsport, ajută și mai mult la reducerea rezistenței aerodinamice. Prizele de aer de pe bara din față și grila radiatorului sunt de asemenea țesute din fibre de carbon. Deasupra grilei se află sigla SKODA, creată din cristal și plumb, luminată din spate ca și grila radiatorului, pentru un efect deosebit.

Jantele din aliaj, cu diametrul de 20 de inci, modificate pentru a reduce rezistența aerodinamică, au în centru sigla SKODA de sticlă, cu detalii din fibre de carbon. De asemenea, mânerele sunt încastrate, pentru a nu afecta curgerea aerului de-a lungul mașinii. În pragurile de carbon sunt mici drapele ale Cehiei, pentru a comemora Centenarul înființării Cehoslovaciei din acest an.


Un ochi fin de cunoscător, va fi atras către sticla celei de-a cincea uși, care urmează cu fluiditate plafonul panoramic și, în partea inferioară, se unește elegant cu stopurile LED. Această impresionantă tactică de design a apărut pentru întâia dată la prima generație de RAPID SPACEBACK, dar aici a fost desăvârșită.

Apropo, ați remarcat că la partea posterioară nu există țevi de eșapament vizibile? Acest lucru vine să accentueze faptul că VISION RS este motorizat de un motor hibrid de tipul plug-in. În prim-planul acestei configurații se află un motor pe benzină de 1,5 litri TSI cu 150 de cai, dublat de un motor electric de 102 cai-putere. Atât motorul TSI cât și cel electric propulsează puntea față prin intermediul transmisiei DSG cu șase trepte și ambreiaj dublu, producând o putere combinată de 245 cai-putere. Prin urmare, accelerația de la 0 la 100 Km/h se face în doar 7,1 secunde și poate ajunge la o viteză maximă de până la 210 Km/h. Toate acestea cu emisii combinate de doar 33 g CO2/Km. ”Obiectivul VISION RS este de a prezenta conceptul ecologic modern alăturat celui sportiv prezent la toate modelele RS SKODA, în care punem accent pe ecologie, aerodinamică și eficiență”, explică Dalibor Pantucek.

Designul interior conține elemente prezente la conceptul VISION X prezentat în primăvara anului 2018 la Geneva. Bordul alungit, cu elemente de fibră de carbon, a preluat din contururile simetrice ale grilei radiatorului. Decorul este compus din cristale tăiate manual și oferite de Lasvit. Designul mai include și animații speciale RS, fiind iluminat de efecte luminoase sincronizate cu ecranul tactil al sistemului de infotainment.


Fibrele de carbon au fost folosite și în interiorul vehiculului - consola centrală dispune de un cadru inspirat din raliuri și are integrat un sistem DSG. Compozitul de grafit mai domină și decorațiunile, panourile ușilor și scaunele, toate inspirate din lumea sporturilor cu motor. Buclele care țin locul mânerelor în panourile ușilor ne duc și ele cu gândul la o mașină creată pentru curse. Spațiile de depozitare asigurate cu elastic sunt o trăsătură Simply Clever. Lăsând deoparte trăsăturile sportive, conceptul VISION RS se străduiește să fie cât mai prietenos cu mediul. Fibrele de carbon sunt 100% din poliester reciclat, iar husele scaunelor din piele ecologică Alcantara.


”Conceptul VISION RS sărbătorește tradițiile noastre sportive, trecutul bogat și realizările pe care le-am avut în sporturile cu motor. Este o privire aruncată viitorului tot mai numeroasei familii de modele SKODA RS ca întreg și ca limbaj de design,” spune Dalibor Pantucek în încheierea prezentării celui mai nou concept SKODA, hibridul plug-in VISION RS.