O aniversare Superbă. Totul a început acum 85 de ani.

›Modelele ŠKODA deosebit de prestigioase poartă numele SUPERB încă din toamna anului 1934›Prima serie modernă ŠKODA SUPERB a fost lansată în 2001›SUPERB SCOUT a completat gama de modele din iulie; varianta hibridă Plug-in SUPERB iV își va celebra debutul pe piață la începutul anului viitor.
SUPERB

Mladá Boleslav, 21 octombrie 2019 - Cu exact 85 de ani în urmă, la 22 octombrie 1934, ŠKODA a prezentat numele de model SUPERB. Marca a introdus numele pentru a evidenția calitatea și confortul mașinilor sale de lux, care până atunci au fost pur și simplu lansate odată cu denumirea Š 640. Prima generație a SUPERB a ieșit de pe linia de producție până în 1949. În 2001, producătorul ceh de mașini a reînviat tradiția, introducând prima generație modernă a ŠKODA SUPERB. În stilurile de caroserie SUPERB și SUPERB COMBI, seria obține acum succes în a treia generație.

Vehiculele de lux au rulat pentru prima dată din clădirile fabricii Mladá Boleslav ale producătorului auto Laurin & Klement în urmă cu mai bine de 110 ani. În 1907, FF s-a lăudat cu primul cilindru inline construit în Europa Centrală. Au fost urmate de alte modele cu motoare de supapă cu șase cilindri cu manevră deosebit de lină și prestigiosul ŠKODA 860, care avea un motor cu opt cilindri și a fost fabricat din 1929 până în 1933. Noua generație ŠKODA 640 a preluat apoi sceptrul.. Acest model a prezentat un cadru central deosebit de inovator și o suspensie independentă și a fost primul care a purtat numele modelului care încă caracterizează modelele de top ale ŠKODA astăzi.

Numele „SUPERB” provine din engleză, care este în cele din urmă derivat din latinescul „superbus”, adică „mândru” sau „magnific”. ŠKODA a introdus numele SUPERB la 22 octombrie 1934 pentru a sublinia caracterul excepțional al noului Š 640. Primul model al acestei berline lungime de 5,5 metri, lățimea de 1,70 metri și 1,66 metri a fost prezentat directorului general de atunci al Grupul ŠKODA, JUDr. Karel Loevenstein în ianuarie 1935. Soția sa Pavla a ales culoarea vopselei și a optat pentru roșu.

Producția standard a modelului ŠKODA SUPERB a început în martie 1935. Modelul de vârf a fost alimentat de un motor cu șase cilindri de 2,5 litri, 40,5 kW (55 CP). Cererea ridicată a dus rapid la timpii de așteptare mai lungi: clienții au trebuit să aștepte patru săptămâni pentru versiunile cu caroserie închisă și de două ori mai mult pentru convertibilul SUPERB. Pe lângă specificațiile standard, un radio auto cu șase tuburi de electroni și rafturi din lemn de trandafir în spatele scaunelor din față au fost, de asemenea, disponibile pentru o taxă suplimentară.

În 2001, ŠKODA SUPERB a revenit mai puternică: prima generație modernă a seriei a extins portofoliul de produse al producătorului ceh de mașini pentru a include un model berlin de dimensiuni medii. Încă de la început, SUPERB a stabilit etalonul în segmentul său, impresionând clienții prin designul său atractiv și valoarea excelentă. După ce a construit 136 068 de unități, ŠKODA a lansat producția celei de-a doua generații în 2008. Stilul său de caroserie a combinat avantajele unei berline clasice cu cele ale unui hatchback cu  portbagaj cu deschidere largă, care a crescut utilitatea deja ridicată a  modelului SUPERB. Un an mai târziu, ŠKODA a lansat SUPERB COMBI cu un volum impresionant de încărcare de la 633 la 1.865 litri. SUPERB-ul de ultimă generație de ultimă generație a prezentat, printre alte inovații, sistemul de acces și pornire fără cheie KESSY, care a fost primul la ŠKODA. Până în 2015, 404.756 de unități ale berlinei și 217.734 de versiuni imobiliare s-au extins pe liniile de producție la uzina ŠKODA din Kvasiny.

Seria actuală SUPERB s-a bucurat de popularitate la nivel mondial încă din 2015. Niciodată nu au fost solicitări atât de multe în ceea ce privește proiectarea unui automobil ŠKODA și niciodată nu au trecut atât de multe tehnologii inovatoare în dezvoltarea unui nou model. Niciodată nu au existat atât de multe idei noi „Simply Clever” și niciodată inginerii ŠKODA nu au creat atât de mult spațiu pentru șoferi, pasageri și bagaje. Există o întreagă „falangă” de sisteme noi de asistență din clase superioare de vehicule pentru a spori siguranța, protecția mediului și confortul.

În 2019, nava amiral a mărcii ŠKODA a primit o actualizare majoră: farurile Full LED Matrix și o gamă extinsă de sisteme inovatoare de asistență sunt doar câteva dintre numeroasele aspecte tehnice care fac din SUPERB unul dintre cele mai sigure și mai confortabile vehicule din clasa sa. Versiunea SCOUT și modelul 2.0 TDI de 110 kW (150 CP) al noului generator de motor EVO, deosebit de dinamic, economic și cu emisii reduse, sunt de asemenea noi. SUPERB iV va completa seria la începutul anului viitor ca fiind primul model electric din serie cu unitate hibridă plug-in.