CAMERA CE CREȘTE TEMPERATURA MAȘINILOR ELECTRICE

Căldura din timpul zilei în deșert, o noapte foarte friguroasă în Alpi. Acesta nu este programul unui turist hiperactiv: este un ciclu de testare într-o cameră solară care verifică cât de rezistente sunt mașinile electrice ŠKODA. Aruncă împreună cu noi o privire în interiorul camerei.
Solar chamber Skoda

Producătorul auto ŠKODA folosește această cameră solară specială pentru a simula, pe o perioadă de 25 de zile, ce se întâmplă atunci când o mașină electrică petrece patru ani în condițiile unui climat din Europa Centrală. Testul arată cum se comportă piesele și materialele unei mașini în acest timp și dacă există vreo degradare, inclusiv degradare vizuală.

„În grupul Volkswagen, numai Audi și ŠKODA au o cameră de testare a mașinii electrice. Camera solară Audi se află în China, iar a noastră este ceva mai modernă și are mai multe sisteme de siguranță ", se laudă Petr Sobotka, șeful Tehnologiei materialelor și măsurătorilor speciale.

Condiții de deșert

Camera a cărei construcție a durat puțin peste un an, este izolată cu grijă, dotată cu un set de 28 de emițătoare de lumină cu o putere de 2,5 sau 4 kW. Acestea sunt emițătoare de lumină cu halogen a căror lumină se apropie cel mai bine de spectrul luminii solare reale. Emițătorii au o durată de viață de doar trei teste, apoi toți trebuie înlocuiți.

Următoarea ușă este o sală de mașini cu un aparat special de aer condiționat și un „creier” pentru a controla sursa de alimentare. Camera permite modelarea diferitelor condiții de temperatură, umiditate și lumina soarelui. „Putem simula un climat deșertic, de exemplu, sau o noapte înghețată în munți. În timpul unui test, comutăm între o zi fierbinte din Arizona, cu o temperatură a aerului de 42 ° C la umbră și o intensitate a soarelui de până la 1000W/m2, un climat în stil Florida, cu umiditate extremă și o noapte alpină rece când mercurul scade la -10°C ”, spune Dalibor Kopáč, coordonatorul testului, descriind ce implică un test.

Întregul proces este controlat din camera de control, care este separată de cameră printr-un perete gros. În curând, personalul va putea supraveghea testele folosind telefoanele lor mobile.

Siguranța pe primul loc

Având în vedere condițiile extreme care predomină în timpul testelor (unele părți ale mașinii se pot încălzi până la o temperatură de 110 ° C), siguranța trebuie luată foarte în serios. Camera este plină de senzori care monitorizează temperatura. Camerele termice din afara camerei monitorizează mașinile pe care tehnicienii le pregătesc pentru testare sau tocmai au finalizat un test. Camera în sine este echipată cu un sistem de siguranță care oprește testul dacă există vreun indiciu că a apărut o problemă.

Cum are loc testul

Primele cincisprezece zile ale testului simulează climatul cald și uscat al deșertului Arizona. La fiecare 24 de ore există două cicluri de o zi, când mașina este expusă la lumina intensă a soarelui de până la 1000 W/m2, o temperatură ambientală de 42 ° C și umiditate sub 30% și două cicluri de noapte cu o temperatură de 10°C . La sfârșitul fiecărei zile există o perioadă de întreținere de o oră la o temperatură de 23 ° C, când tehnicienii pot intra în cameră pentru a verifica starea vehiculului și pentru a schimba de exemplu un senzor defect. Ultimele zece zile ale testului simulează un climat umed în stil Florida. În timpul ciclului de zi, temperatura este redusă până la 42°C, dar de această dată umiditatea relativă ridicată, peste 60%. De la această temperatură camera este răcită în condițiile unei nopți alpine la minus 10 ° C.