Christian Strube: Motoarele cu combustie nu sunt depășite

Viitorul motorizării nu aparține doar unei singure variante de proiectare, ci unei game variate de motorizări prietenoase cu mediu. Christian Strube, membru al consiliului ŠKODA responsabil cu dezvoltarea tehnică, prezintă viziunea companiei pentru viitor.
Motoarele pe combustie nu sunt depasite

Cum va trebui să evolueze mixul de modele pentru ca ŠKODA să sprijine implementarea eficientă a acordului de la Paris privind schimbările climatice?

Putem atinge obiectivele acordului privind schimbările climatice doar prin eMobilitate. Vehiculele complet electrice sunt cele mai eficiente în această privință, dar plug-in-urile hibride furnizează, de asemenea, emisii de CO2 substanțial mai scăzute, iar sistemele hibrid ușoare sunt de asemenea excelente. Ne vom adapta modelele în funcție de asta.  Totuși, în același timp, cu siguranță, vom lucra cât mai mult pentru a ne asigura că motoarele noastre pe benzină și diesel sunt și mai eficiente - deoarece acestea vor juca un rol important în perioada următoare.

eMobilitatea este în creștere, dar motoarele pe combustie rămân foarte importante. De ce?

Există mai mulți factori în joc aici. În primul rând, cererea este cu siguranță un motiv important. Chiar dacă proporția de mașini electrice este în creștere, mulți clienți preferă în continuare motoarele pe combustie. În afară de aceasta, fiecare tehnologie are propriile avantaje specifice pentru utilizări particulare. Dacă am nevoie de o mașină cu tracțiune 4x4 cu o autonomie ridicată și cu un cuplu mare și vreau să folosesc o remorcă, atunci un motor diesel este potrivit. În oraș, un motor mic pe benzină cu o tracțiune hibridă este ideal pentru toți cei care nu au unde  încărca motorul electric. Și nu trebuie să uităm că motoarele pe combustie ne aduc banii care ne permit să dezvoltăm mașini electrice.

Ce provocări specifice aduc aceste lucruri pentru dumneavoastră și pentru inginerii dvs.?

eMobilitatea necesită abilități tehnice speciale noi în multe privințe. În siguranță pasivă, de exemplu. Nu pentru că accidentele care implică mașini electrice sunt cumva mai periculoase decât accidentele cu motoare pe benzină, ci pentru că un vehicul complet alimentat cu baterii trebuie construit într-un mod foarte diferit. Bateria acoperă întregul șasiu, ceea ce afectează modul în care mașina reacționează la coliziuni. Testăm noi scenarii de accident, cu viteze diferite și alți factori. În acest context, am lucrat intens la cerințele tehnice speciale ale vehiculelor complet electrice și ne-am dezvoltat aptitudinile în acest sens.

Ce ne puteți spune despre acustică?

Acustica este un alt domeniu care prezintă provocări speciale pentru tehnicienii ce lucrează pe vehicule cu baterii. În mașinile electrice, sunteți mult mai conștienți de sunetele care erau acoperite de zgomotul motorului. Acest lucru poate distrage atenția, așa că trebuie să ne gândim la modalități de rezolvare a acestei probleme. Rularea silențioasă combinată cu interiorul oferă, de asemenea, o experiență de condus complet nouă, relaxantă.

Preocuparile legate de silențiozitatea rulării au reiterat importanța dinamicii?

Informațiile despre vehiculele electrice subliniază întotdeauna proprietățile lor eficiente de accelerare.Trenurile noastre de rulare electrice generează o cantitate incredibilă de energie care poate fi obținută instantaneu atunci când se accelerează pentru a depăși, de exemplu. Asta face ca mașinile noastre să fie excepționale. Dezvoltarea acestei proprietăți și coordonarea diverselor componente este o provocare cu care trebuie să ne confruntăm diferit decât în modelul RS, de exemplu. Proiectarea unui panou de instrumente frumos a făcut întotdeauna parte din repertoriul nostru, dar în combinație cu un motor electric trebuie să abordăm provocarea într-un mod complet diferit. Dacă clientul spune: „Uau, aceasta este o experiență de condus foarte bună”, atunci ne-am atins obiectivul. Pe lângă mașinile noastre electrice, stațiile de încărcare corespunzătoare diferitelor clase de performanță și aplicațiile potrivite sunt o altă parte a acestei experiențe holistice. Trebuie să lucrăm la aceste servicii cu aceeași grijă și precizie pe care le dedicăm dezvoltării vehiculelor noastre.

NU CONDUC NICIODATĂ FĂRĂ NAVIGAȚIE ONLINE

Privind în urmă în ultimii cincisprezece ani: ce inovație tehnică - în afară de trecerea către mașinile electrice - a oferit ŠKODA cel mai mare impuls în acea perioadă?

Digitalizarea, fără îndoială. Dezvoltarea construcției de panouri de instrumente, scaune auto sau caroserii a mers aproape în ritmul obișnuit. Dar funcționarea vehiculului s-a schimbat fundamental. În mare măsură, aceasta a fost cauzată de progresul în conectivitate și HMI, adică interfața om-mașină. Cum pot înțelege un vehicul; cum mă înțelege? Acestea sunt întrebările cheie cu care ne ocupăm aici. La ŠKODA ne asigurăm că nu punem în aplicare orbește ceva doar pentru că este posibil din punct de vedere tehnic - ne concentrăm pe ceea ce face viața de zi cu zi a oamenilor mai simplă și ceea ce îi inspiră.

Conectivitatea: în aceste zile șoferii beneficiază de o serie întreagă de sisteme de asistență. Ce ai putea să faci fără ele acum?

Nu conduc niciodată fără navigare online. Oricine conduce foarte mult într-un oraș mare știe despre ce vorbesc. Sistemul de navigație vă oferă un avertisment rapid despre blocaje și sugerează rute alternative - care este atât util, cât și extrem de convenabil. Nu vreau să conduc niciodată fără navigare online.

La ce inovații în ceea ce privește conectivitatea ar trebui să ne așteptăm?

În viitor, clienții noștri vor putea actualiza unitatea de control a mașinii „pe calea aerului”. Acest lucru le va salva o călătorie într-un centru de servicii. În plus, vom oferi clienților și mai multe servicii „la cerere”, ceea ce înseamnă că clienții vor putea să cumpere funcții suplimentare pentru mașina lor online, de ex. creșterea capacității de încărcare sau adăugarea funcției Travel Assist.

La ce este deosebit de bună ŠKODA din punct de vedere al conectivității?

Oferim ceea ce au nevoie clienții noștri. Cu alte cuvinte, am luat o decizie conștientă de a nu sări la servicii inutile ce nu ar avea cerere.  Încercăm să menținem lucrurile simple și ușor de înțeles pentru clienții noștri și ne conformăm la ceea ce suntem buni. De exemplu, ŠKODA oferă încărcarea smartphone-ului wireless și „MirrorLink”, astfel încât să puteți utiliza aplicațiile preferate chiar pe ecranul mașinii. Acest lucru este disponibil chiar și la mașinile din clasa A0.

ŠKODA are în plan oferirea conducerii autonome?

Aceasta este în mod clar direcția în care se îndreaptă dezvoltarea și nu doar la ŠKODA, dar va dura ceva timp. Avantajele conducerii autonome sunt clare, în special pentru persoanele cu handicap sau în ceea ce privește prevenirea accidentelor.

STATUILE LUI LAURIN & KLEMENT DIN BIROUL MEU MĂ INSPIRĂ ÎN FIECARE ZI

De ce calități cheie are nevoie, în opinia dumneavoastră, un bun inginer?

Aș spune creativitate, curiozitate și dorința de a modela activ viitorul. Oricine este curios și pune întrebări este automat creativ. Dacă vor să schimbe lucrurile, atunci el are toate calitățile necesare. De asemenea, au nevoie de cunoștințe de specialitate, evident, dar asta este ceea ce oferă educația potrivită.

Mandatul dvs. ocupă o arie foarte largă: proiectare, dezvoltare motor, dezvoltare șasiu, conectivitate ... Cum reușiți să țineți pasul cu toate evoluțiile în această perioadă de mari transformări?

Desigur, nu pot citi trei cărți și să fac cercetări online în fiecare zi. Dar: ceea ce este mult mai important este să te înconjori de colegi competenți și să fii aproape de client, ceea ce este deosebit de vital pentru mine. Cu alte cuvinte: puteți ține pasul numai dacă discutați în detaliu în mod ideal cu colegii dvs. și sunteți aproape de centrul evenimentelor. Angajații ŠKODA sunt experți absoluti care mă țin la curent cu toate noutățile.

ŠKODA aniversează 125 de ani de la înființare în acest an, fiind unul dintre cei mai vechi producători auto din lume. Acest lucru vă insuflă un sentiment de responsabilitate față de tradiția firmei?

Sigur că da! Statuile lui Laurin & Klement sunt plasate vizibil în biroul meu și mă inspiră în fiecare zi. Brandul ŠKODA și persoanele care au obținut un succes atât de incredibil de-a lungur atâtor decenii au fost extrem de importante pentru mine. Ei sunt motivul pentru care tradiția companiei mă umple de un puternic simț al responsabilității. Ne confruntăm cu multe provocări și chiar astăzi activitatea noastră este foarte solicitantă, dar ŠKODA a trecut și în perioade foarte dificile în trecut. Întâlnesc constant mulți „războinici bătrâni”, de exemplu, când colegii mei lucrau la cartea „Die Geschichte der Getriebe Laurin & Klement und ŠKODA”. Când văd entuziasmul pe care l-au dedicat acestui brand toată viața, mă simt responsabil pentru moștenirea care se întinde până la cei doi fondatori ai companiei. Să lucreze în spiritul tuturor celor care au adus compania unde este astăzi și a celor care vor continua în viitor.