Măsurarea capacității portbagajului: un proces asemănător cu jocul Tetris

Capacitatea portbagajului este încă măsurată manual cu ajutorul blocurilor standardizate. Oamenii sunt mai buni la îndeplinirea acestei sarcini decât computerele. Convinge-te singur!
Masurarea capacitatii portbagajului modelului Skoda Enyaq

Mașinile ŠKODA sunt renumite pentru spațiul lor generos pentru bagaje, diferitele modele ale producătorului auto ceh ajungând în topul clasei lor după acest criteriu. Noul SUV complet electric ŠKODA ENYAQ iV nu face excepție. Dar cum se măsoară de fapt spațiul de încărcare? Hai să aruncăm o privire!

Tehnicienii aranjează în compartimentul de bagaje blocuri verzi standardizate de 1 litru care măsoară 20 × 10 × 5 centimetri. Aranjarea blocurilor este guvernată de un standard tehnic (ISO3832, dacă vreți să știți). Deși acest lucru poate părea destul de simplu, procesul are capcanele sale. „Ceea ce este important este că volumul la care ajungem împreună cu blocurile și pe care apoi îl menționăm în specificațiile tehnice ale vehiculului trebuie să poată fi replicat în orice moment”, spune Ladislav Kraus, care este responsabil pentru dezvoltarea portbagajului, explicând principiul fundamental. Teoretic, atunci ar trebui să puteți realiza singur procesul și să ajungeți la aceeași cifră ca și tehnicienii.

Dar ar trebui să respectați regulile date, la fel cum fac tehnicienii ŠKODA. De exemplu, nu aveți voie să forțați blocurile să intre, deși există o anumită marjă de manevră: la urma urmei, covoarele și tapițeria permit puțină forțare. Regulile dictează, de asemenea, cât de departe pot ajunge blocurile, în funcție de versiunea standardului tehnic - puteți măsura volumul până la marginea spătarelor scaunelor din spate sau până la raftul de colete, ceea ce poate duce la diferențe mari între diferite modele . Dar blocurile nu trebuie să depășească în niciun caz înălțimea raftului pentru colete.

Desigur, tehnicienii sunt extrem de experimentați în acest proces de măsurare și știu cum să profite la maximum de fiecare spațiu adecvat. Drept urmare, până acum au reușit întotdeauna să ajungă la un rezultat de volum puțin mai bun decât simulările pe computer. Totuși, această „luptă” pentru litri în plus începe înainte de aranjarea blocurile din portbagaj.

Computerul este primul

Volumul compartimentului de bagaje face parte din rezumatul dezvoltării mașinii: evident, dezvoltatorii nu lasă pur și simplu la întâmplare spațiul portbagajului rezultat. Compartimentul pentru bagaje trebuie să satisfacă mai mult decât cerințele de ordin practic: rezistența structurală este, de asemenea, crucială. Compartimentul este, prin urmare, pregătit meticulos, inclusiv rezistența componentelor sale. „Lucrarea inițială de proiectare se face pe un computer, inclusiv o simulare a măsurării volumului. Programul poate face acest lucru automat folosind blocuri standardizate - virtuale, de data aceasta - sau operatorul computerului poate face acest lucru ”, explică Kraus.

În mod paradoxal, însă, aceasta este o treabă grea pentru un computer. „Poate dura cu ușurință un weekend întreg pentru a calcula. Asta pentru că încearcă să găsească cel mai bun aranjament posibil. Dacă un bloc nu se potrivește, programul încearcă să descopere cât de mult trebuie să se retragă pentru a utiliza în mod optim spațiul , adaugă Peter Hancko, unul dintre constructorii compartimentului de bagaje la ŠKODA. Aranjarea blocurilor într-un program de modelare 3D durează aproximativ o zi lucrătoare. Aranjarea blocurilor fizice este o chestiune de câteva ore, în funcție de mărimea compartimentului. „În măsurarea din viața reală, experiența tehnicienilor le permite de obicei să obțină un rezultat mai bun decât computerul, îmbunătățirea medie fiind de aproximativ 5 litri ”, spune Hancko.

 

Măsurarea corectă

Tehnicienii își valorifică cu adevărat experiența, nu folosesc „trucuri”, chiar dacă standardul tehnic permite o anumită îmbunătățire. „Este permisă îndepărtarea din portbagaj a tot ceea ce nu este înșurubat, de exemplu. Dar nu mergem atât de departe - vrem ca volumul să fie realist și să fie în concordanță cu spațiul real utilizabil ”, subliniază Kraus. Chiar și așa, spațiul de sub podeaua portbagajului este inclus în măsurare, iar când măsurarea se face cu scaunele din spate rabatate, se ia în calcul spațiul de sub suporturile pliate. Standardul tehnic permite acest lucru cu condiția ca acest spațiu să poată fi atins după deschiderea ușilor - este definit ca un spațiu suplimentar pentru bagaje.

Măsurarea cu scaunele pliate este o sarcină relativ complicată. Scaunele din față trebuie să fie așezate și în poziția corectă, de exemplu. „Manechinele sunt folosite pentru a pune scaunul într-o poziție definită pentru o persoană obișnuită prin standardul tehnic. Apoi așezăm o coalăe din policarbonat în spatele scaunului pentru a delimita ferm spațiul în care putem aranja blocurile. Acest lucru împiedică alunecarea blocurilor între scaune ", explică Hancko. Diverse alte spații de depozitare situate în spatele scaunelor din față ale mașinii sunt, de asemenea, incluse în volumul total cu scaune rabatate, cum ar fi de exemplu compartimentele din ușă.

Acest lucru se datorează faptului că standardul tehnic dictează faptul că este menționat cel mai mare volum măsurat al portbagajului, iar diverse caracteristici suplimentare pot reduce în mod natural acest volum.