NICIO PICĂTURĂ DE APĂ NU TRECE!

Află în continuare ce presupun testele de etanșeitate efectuate pentru modelele ŠKODA
Test etanseitate SKODA - 7

Mașinile ŠKODA AUTO sunt supuse testelor de etanșeitate nu numai atunci când sunt dezvoltate noi modele, ci și atunci când sunt inspectate în producția de serie.

Scopul este de a afla dacă o mașină are scurgeri care pătrund în interior, de exemplu, când plouă sau mașina trece prin spălarea mașinii. Sala de testare a etanșeității la apă a fost utilizată în fabrica de mașini din 1982 și a suferit recent o actualizare majoră.

1. „Mulțumită acestei modernizări, laboratorul de testare a etanșeității la apă și-a extins gama de opțiuni pentru testarea scurgerilor în mașini. În același timp, și-a dublat capacitatea ”, spune Jaroslav Kasl, șeful Brand Quality Management.

2. Testele de bază includ simulări de ploaie. „De obicei, testul durează câteva zeci de minute, dar efectuăm și teste pe termen lung care durează câteva ore”, adaugă membrul echipei Jakub Vochvest. „Ploaia” de bază are un debit de apă de 25 litri / m2 / min. Cu toate acestea, sala de testare poate dubla și ploaia pentru a simula un muson.

3. După modernizare, sala de testare poate acum testa și mașini înclinate. „Acest test este unul dintre cele mai recente reglementări corporative. Nu am putea face asta fără noua tehnologie ”, continuă Petr Kořínek, coordonatorul grupului. Înclinarea mașinii simulează o situație în care, de exemplu, este parcată pe o pantă abruptă.

4. Un test de spălare sub presiune face, de asemenea, parte din testul de apă. Spălarea sub presiune este realizată de un cadru sub presiune pe un cărucior, care seamănă cu echipamentul dintr-o spălare automată. Nu este o coincidență, deoarece mașina este supusă acestor teste în timpul spălării mașinii sau atunci când este spălată manual. Presiunea în duze variază între 60 și 90 bari, în funcție de tipul de testare.

5. Laboratorul local de testare dezvoltă, de asemenea, o nouă tehnologie RFID (identificarea frecvenței radio) care va fi utilizată de întregul grup VW. Este o metodă fără contact care utilizează un sistem digital pentru a detecta prezența apei în interiorul mașinii. Senzorii RFID mici care răspund la umezeală pot fi integrați în interiorul mașinii. În timpul testului, un cadru de citire trece peste mașină pentru a citi datele de la senzori și pentru a determina dacă a fost expus la apă.

6. Dacă este detectată apă, urmează o analiză detaliată pentru a afla unde a trecut exact apa (de ex. Sub covoare) și de ce. „În cazul mașinilor de pre-producție, cooperăm cu departamentul de dezvoltare tehnică pentru a rezolva problema; soluționăm orice defecte din producția în serie, în special cu colegii noștri de producție ”, continuă Kořínek.

7. Toată apa utilizată la testele de etanșeitate este reciclată. Zece metri cubi de apă extrasă dintr-un rezervor parcurg circuitul închis al sălii de testare. „Reciclăm până la 375 litri pe minut și, când rulăm cu viteză mare, până la 1.000 m3 pe lună”, explică Pavel Novotný, un alt membru al echipei. În timpul curățării, apa trece prin filtre fine și grosiere și este dezinfectată cu radiații UV în fiecare noapte. Apa din circuit se schimbă o dată pe lună și apoi curge în canalizare.