CARACTER NOU, TEHNOLOGIE NOUĂ, NUME NOU: ŠKODA SCALA
Tehnologie, design, conectivitate: ŠKODA SCALA redefineşte complet oferta mărcii ceheşti din segmentul compact
› ŠKODA SCALA este primul model ŠKODA conceput pe baza platformei A0 MQB a Grupului Volkswagen.
› Hatchback-ul marchează următoarea etapă a dezvoltării limbajului de design al mărcii.
› În stilul caracteristic tuturor modelelor ŠKODA, spaţiul este generos şi flexibil, în ciuda dimensiunilor compacte
› Motoare TSI şi TDI puternice şi eficiente, toate cu turbosuflantă
› Sisteme de asistenţă din clasele auto superioare, oferind un nivel ridicat de siguranţă în segment
› Noile servicii on-line mobile ŠKODA Connect facilitează conectivitatea între şofer, automobil şi mediu
Mladá Boleslav, 24 octombrie 2018 – Caracter nou, tehnologie nouă, nume nou: ŠKODA SCALA este modelul prin care marca din Republica Cehă îşi extinde gama oferită în segmentul popular al automobilelor compacte. Acest model complet nou oferă un nivel ridicat de siguranţă activă şi pasivă, faruri şi blocuri optice spate full-LED, plus spaţiu generos pentru pasageri şi bagaje, plus numeroase dotări Simply Clever. Sunt disponibile cinci motoare cu puteri între 66 kW (90 CP) şi 110 kW (150 CP). Hatchback-ul cu cinci uşi combină designul emoţional, cu un caracter extrem de funcţional, plus conectivitate de ultimă oră. Noua ŠKODA SCALA transpune în producţia de serie emoţia designului prototipului VISION RS, care a impresionat recent la Salonul Auto de la Paris. Modelul va intra pe piaţă deja în prima jumătate a anului 2019.
Bernhard Maier, Preşedintele ŠKODA AUTO a declarat: "ŠKODA SCALA deschide un nou capitol pentru gama ŠKODA din segmentul automobilelor compacte. Este un produs absolut nou, care redefineşte standardele în acest segment în privinţa tehnologiei, siguranţei şi designului. SCALA întruchipează perfect ingeniozitatea şi discreţia specifice mărcii ŠKODA. Suntem convinşi că SCALA are cele mai bune şanse să redefinească segmentul A pentru marca ŠKODA.
Odată cu SCALA, ŠKODA prezintă şi noul său limbaj de design exterior şi interior. Acesta este implementat pentru prima dată la un model din producţia de serie şi a atras deja atenţia la Salonul Auto de la Paris, unde a luat forma prototipului VISION RS. Pentru marca cehească de tradiţie, acest model nou însemnă totodată un pas mare înainte în domeniul tehnologiei. Denumirea SCALA, provine din latină şi înseamnă "scară", potrivindu-i-se astfel perfect noului model, căci, cu SCALA, marca ŠKODA a urcat mai multe trepte pe scara dezvoltării. Modelul întruchipează mai multe valori ale mărcii, care pot fi rezumate prin sintagma "ingeniozitate discretă".
Noile forme sculpturale, elementele dinamice şi detaliile precise îi conferă maşinii un design autentic şi plin de emoţie, cu o puternică identitate proprie. ŠKODA SCALA este primul model al mărcii care expune noua etapă a dezvoltării limbajului de design ŠKODA. Acest limbaj va fi preluat şi de toate viitoarele modele ŠKODA. Noua SCALA este primul model din producţia de serie pentru Europa care va purta înscrisul ŠKODA pe centrul hayonului. Aceste majuscule vor înlocui emblema ŠKODA.
În ciuda dimensiunilor sale compacte, ŠKODA SCALA oferă foarte mult spaţiu interior pentru un automobil din segmentul compact. Noua maşină are o lungime de 4.362 mm, lăţimea de 1.793 mm şi înălţimea de 1.471 mm. Ampatamentul mare, de 2.649 mm, îi conferă modelului ŠKODA SCALA caracteristici dinamice excelente.
În ceea ce priveşte dimensiunile interioare, ŠKODA SCALA satisface toate dorinţele şi se apropie de ŠKODA OCTAVIA. Spaţiul la nivelul genunchilor este de 73 mm (73 mm la ŠKODA OCTAVIA), la nivelul coatelor în spate de 1.425 mm (1.449 mm la ŠKODA OCTAVIA) şi la cap pe locurile din spate de 982 mm (980 mm la ŠKODA OCTAVIA). Iar în stilul specific mărcii, modelul ŠKODA SCALA are unul dintre cele mai mari portbagaje din segment, de 467 litri. Cu scaunele din spate rabatate, capacitatea de încărcare creşte la 1.410 litri.
Printre dotările opţionale se numără farurile şi blocurile optice din spate full-LED. Noua compactă este primul model ŠKODA cu lumini de semnalizare dinamice în spate. Sub barele de protecţie din spate este ascunsă o dotare opţională Simply Clever: cârligul retractabil electric. Acesta poate fi deschis în poziţie de utilizare folosind un buton aflat în portbagaj. Printre alte dotări oferite de ŠKODA SCALA se numără, de asemenea, mai multe dotări specifice modelelor ŠKODA, şi anume compartimentul pentru umbrelă (incl. umbrelă), precum şi racleta de gheaţă din clapeta rezervorului, plus, opţional, hayonul cu acţionare electrică incl. funcţia tip-to-close.
O nouă generație de servicii on-line şi sisteme de infotainment situate în vârful segmentului
Look-ul modern al modelului ŠKODA SCALA este completat, pe măsură, de o tehnologie digitală de ultimă oră. Afişajul opţional Virtual Cockpit poate fi configurat în variate moduri şi este disponibil cu un ecran de 10,25 inchi, fiind astfel cel mai mare din segmentul compactelor. Ecranul sistemului de infotainment are o diagonală de 9,2 inchi, ceea ce reprezintă, de asemenea, o valoare de top în segment.
Graţie noi generaţii a serviciilor online mobile ŠKODA Connect, pasagerii vor avea opţiunea de a încuia şi descuia maşina folosindu-şi telefonul mobil şi de a actualiza softul sistemului de infotainment sau hărţile "prin eter", fără a fi nevoiţi să meargă la un dealership. În premieră pentru ŠKODA, toate automobilele ŠKODA SCALA vor fi mereu on-line, datorită eSIM-ului integrat, care asigură internet LTE de înaltă viteză. Astfel nu mai este nevoie de niciun SIM adiţional şi nici de o conexiune prin intermediul smartphone-ului. Ca dotare standard, acest eSIM va suporta serviciul de apel de urgenţă, Emergency Call şi funcţia Service Proactiv.
Cinci motoare eficiente şi sistemul opţional de control al şasiului
ŠKODA SCALA oferă o gamă de patru motoare diferite, conforme cu cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Este vorba de trei motoare pe benzină şi un motor diesel. Toate motoarele dispun de injecție directă şi turbosuflantă, precum şi de tehnologie Start-Stop şi funcţia de recuperare a energiei.
Motorul 1,0 TSI 70 kW de (95 CP) transmite puterea prin intermediul cutiei de viteze manuale cu 5 trepte. Varianta 1,0 TSI de 85 kW (115 CP) este oferită cu transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională. Motorul cel mai puternic oferit pentru ŠKODA SCALA este 1,5 TSI pe benzină. Această unitate cu patru cilindri generează 110 kW (150 CP) şi este combinată în echiparea standard cu transmisia manuală cu 6 trepte, iar opţional poate fi comandată cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Toate motoare pe benzină sunt echipate cu filtru de particule pentru benzină.
Motorul 1,6 TDI cu patru cilindri are o putere de 85 kW (115 CP) şi generează un cuplu de 250 Nm. Convertorul catalitic SCR cu injecţie de AdBlue, precum şi filtrul de particule diesel sunt incluse în dotarea standard. Şi acest motor este conform cu norma de poluare Euro 6d-TEMP. Unitatea diesel eficientă este combinată în echiparea standard transmisia manuală cu 6 trepte, iar opţional poate fi comandată cu transmisia automată DSG cu 7 trepte.
Chiar şi cu şasiul în configuraţie standard, noua ŠKODA SCALA oferă caracteristici dinamice extrem de sigure şi agile. Noua Setare Sport opţională a şasiului oferă două setări diferite şi asigură niveluri şi mai ridicate de sportivitate, plus mai multe opţiuni individuale. Garda la sol este coborâtă cu 15 mm şi alături de modul Normal, această variantă oferă şi un mod Sport, cu amortizoare ajustabile cu ajutorul unor supape, astfel încât automobilul să aibă o ţinută mai fermă. Şoferul va beneficia de experienţe sportive mai dinamice şi de o conexiune mai directă cu şoseaua şi poate comuta între cele două moduri folosind meniul funcţiei de selectare a modului de condus, Driving Mode Select.
Numeroase sisteme de asistenţă din segmentele auto superioare
Christian Strube, membrul Consiliului de Administraţie ŠKODA responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: "Noua ŠKODA SCALA este construită pe baza platformei flexibile MQB a Grupului Volkswagen. Astfel, am putut folosi componente de ultimă oră pentru transmisie şi şasiu, precum şi numeroase noi sisteme de asistenţă a şoferului, care, până în prezent, puteau fi oferite doar în clasele auto superioare. În combinaţie cu sistemele de siguranţă pasivă, sistemele de asistenţă ridică şi mai mult nivelul de siguranţă oferit de ŠKODA SCALA."
Unul dintre sistemele optimizate de asistenţă oferite pentru ŠKODA SCALA este funcţia Side Assist. Acest sistem opţional îi semnalează şoferului când din spate se apropie una alt autovehicul cu intenţia de a depăşi sau când un alt autovehicul se află în unghiul mort. În timp ce funcţia deja familiară, Blind Spot Detect, are o acoperire de până la 20 m, Side Assist poate detecta autovehiculele pe o distanţă de până la 70 m, putând astfel avertiza mai eficient şoferul în situaţii periculoase pe autostrăzi sau şoselele cu două benzi. Rear Traffic Alert face parte din funcţia Side Assist. Tempomatul adaptiv opţional, Adaptive Cruise Control (ACC), este, de asemenea, destinat utilizării la drum lung pe şosea şi funcționează la viteze de până la 210 km/h. Lane Assist şi Front Assist fac parte din dotarea standard. Front Assist inclusiv funcţia City de frânare de urgenţă utilizează radarul pentru a monitoriza zona din faţa maşinii la deplasarea în oraş, contribuind astfel la prevenirea accidentelor. Funcţia opţională Park Assist ajută şoferul la manevrele de parcare, direcţionând automat maşina pe locurile de parcare paralele şi perpendiculare, precum şi de pe locurile de parcare.
Standarde ridicate de siguranţă, fără compromisuri
Pentru siguranţă în trafic şi o mai bună vizibilitate pe timp de noapte şi pe vreme rea, ŠKODA SCALA va oferi faruri şi blocuri optice spate full-LED. La interior, iluminarea ambientală cu LED creează o atmosferă plăcută.
Diferite sisteme de siguranţă pasivă sporesc şi mai mult nivelul de siguranţă. Când este detectată iminenţa unei coliziuni, este activat sistemul opţional de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist. Acesta închide automat geamurile încă din fază incipientă, iar centurile de siguranţă ale şoferului şi pasagerului din faţă sunt pretensionate automat. În cazul unui accident, ŠKODA SCALA protejează ocupanţii, cu până la nouă airbag-uri. Alături de cele două airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din faţă, noul model compact dispune şi de un airbag pentru genunchi lângă volan. Opţional sunt oferite airbag-uri laterale în portierele din faţă şi airbag-uri laterale în cele două portiere din spate. După un accident, sistemul de frânare Multi Collision Brake previne continuarea deplasării necontrolate a maşinii. Serviciul de apel de urgenţă, Emergency Call, va solicita automat ajutor prin telefon în cazul în care sunt detonate airbag-urile sau sistemele de tensionare a centurilor pentru ocupanţii locurilor din faţă. Funcţia poate fi însă, de asemenea, acţionată oricând şi manual.