Pentru orice teren și cerințe: ŠKODA oferă o gamă largă de modele cu tracțiune 4×4

›Tehnologia 4x4 de ultimă generație oferă tracțiune și siguranță suplimentară pe orice suprafață›Ambreiajul cu mai multe plăci din a cincea generație reglează continuu distribuția puterii pe cele patru roți
Tractiunea 4x4 Skoda

Tracțiunile integrale moderne au fost utilizate la ŠKODA de la introducerea OCTAVIA Combi 4×4 în 1999 și s-au bucurat de un număr foarte mare de fani. Cea de-a cincea generație actuală a tehnologiei 4×4 bazată pe un ambreiaj cu mai multe plăci controlate electronic funcționează complet automat, extrem de eficient și extrem de economic, în special pe drumurile umede sau acoperite cu zăpadă. Distribuția variabilă a puterii între punțile față și spate crește siguranța la condus și performanța în fiecare sezon și pe orice teren.

De la lansarea pe piață în 1999 a primului model ŠKODA cu tracțiune integrală - OCTAVIA COMBI 4×4 - până la sfârșitul lui 2019, ŠKODA a livrat peste un milion de vehicule cu tracțiune 4×4. Numai în 2019, ŠKODA AUTO a produs peste 157.000 de vehicule 4×4 din seria OCTAVIA, SUPERB, KAROQ și KODIAQ. Aproximativ 60% dintre clienți optează pentru varianta 4×4 a modelului KODIAQ, un procent mai mare decât oricare alt model ŠKODA.

Pietrisul, noroiul și zăpada nu mai sunt unicul domeniu al tehnologiei cu tracțiune integrală. Tracțiunea modernă 4x4 ŠKODA asigură, de asemenea, siguranță pe asfalt uscat. În ceea ce privește tracțiunea, stabilitatea la volan și manevrabilitatea, este avantajos atunci când nu numai axa față, ci și axa spate a vehiculului este acționată. În condiții normale de conducere, doar roțile din față sunt acționate. Dacă există riscul de a pierde tracțiunea, ambreiajul cu mai multe plăci hidraulice controlat electronic transferă automat un procent din cuplul de antrenare către roțile din spate în fracțiuni de secundă, astfel încât propulsia să fie menținută. Aceasta înseamnă că puterea merge întotdeauna acolo unde este nevoie, fără ca șoferul să fie nevoit să intervină.

Control electronic al tracțiunii în milisecunde

Sistemul de tracțiune integrală ŠKODA este interconectat cu cele mai importante sisteme de asistență, cum ar fi ABS (sistem de frânare anti-blocare), ESC (controlul stabilizării electronice), blocajul electronic diferențial EDS și extensia sa XDS+. Drept urmare, partea electronică de control poate reacționa la schimbarea condițiilor de condus și a situațiilor critice în decurs de milisecunde, de exemplu, la viraje cu viteze mari sau pe suprafețe cu o aderență diferită. Pentru a menține vehiculul în siguranță pe traseu, electronica controlează selectiv și roțile individuale. Acesta este cazul atunci când virajul se ia rapid, iar sarcina se mută pe roata interioară, un procent din cuplul de antrenare este transferat pe roata opusă pentru a stabiliza vehiculul. Tehnologia 4×4 ŠKODA sprijină, de asemenea, sistemele de control a dinamicii vehiculului pentru a asigura o manevrare sigură și lină pe suprafețe uscate, umede sau alunecoase. Mulți șoferi care călătoresc cu remorci sau rulote, în special, apreciază această caracteristică; când se pornește de pe loc sau se urcă în pantă tracțiunea integrală oferă avantaje vizibile datorită tracțiunii sale excelente. În plus, variantele ŠKODA 4×4 pot remorca sarcini cu până la 25% mai grele decât vehiculele cu tracțiune față.

Controlul tracțiunii integrale optimizat pentru consum minim

Inima actualelor modele 4×4 ŠKODA este a cincea generație a ambreiajului cu mai multe plăci controlat electronic. Acesta este un sistem hidraulic care controlează distribuția continuă a puterii între punțile față și spate. În condiții normale, roțile din față sunt acționate. Dacă este necesar, presiunea uleiului este ridicată în ambreiaj, care comprimă pachetul de discuri și direcționează fluxul de putere și către puntea spate. Aceasta variază în funcție de schimbarea condițiilor de drum. O unitate de control electronic permite intervenții automate chiar și cu cele mai mici diferențe de viteză între osii. În plus, sunt procesate informații de la senzori, precum viteza motorului, poziția pedalei de accelerație, viteza roții, unghiul de direcție și accelerația laterală și longitudinală. În acest fel, electronica poate reacționa în câteva milisecunde la cele mai mici schimbări și se asigură că distribuția cuplului între osii și roțile individuale este întotdeauna adecvată situației. Tracțiunea este menținută chiar dacă roțile din față nu pot atinge suprafața drumului. În aceste situații, ambreiajul va deplasa până la 90% din cuplul de antrenare către puntea spate. În condiții extreme, sistemul este capabil să transfere până la 85% din putere pe o singură roată. Tracțiunea 4×4 este foarte eficientă și, de asemenea, extrem de economică. Puntea spate este cuplată numai dacă situația o cere. Pentru depășire, sarcini reduse sau deplasare directă, antrenarea este în principal către puntea față pentru a economisi combustibil.

Expertiza ŠKODA în domeniul tracțiunii 4×4 este foarte populară în rândul clienților

În ultimii ani, ŠKODA și-a extins constant gama de vehicule cu tracțiune integrală. Variantele 4×4 au adus o contribuție vitală la succesul mărcii. Din ce în ce mai multe modele sunt disponibile cu tracțiune integrală ca opțiune, iar multe sunt dotate cu două axe antrenate ca standard. Cele două SUV-uri KAROQ și KODIAQ, precum și diverse variante ale generației a treia OCTAVIA și SUPERB, sunt disponibile cu tracțiune 4x4.

Faptul că expertiza ŠKODA în domeniul tracțiunii 4x4 devine din ce în ce mai populară în rândul clienților este demonstrată și de triplul succes obținut în sondajul „Mașini cu tracțiune integrală din 2019” organizat în rândul cititorilor revistei germane „Auto Bild Allrad”. SUPERB a câștigat prestigiosul premiu pentru a zecea oară, de data aceasta drept cel mai bun vehicul de import din categoria „Mașină cu tracțiune integrală de până la 40.000 de euro”. Pentru a cincea oară, OCTAVIA SCOUT s-a aflat în vârful podiumului ca fiind modelul de import câștigător la clasa „Crosstoad cu tracțiune integrală”, în timp ce KODIAQ și-a asigurat pe primul loc la autoturisme de import din categoria „Vehicule off-road și SUV-uri de până la 35.000 de euro”.