"RS" - două litere care electrizează fanii ŠKODA!

›ŠKODA 130 RS: prima etapă din istoria de 45 de ani a modelelor de performanță RS›Varianta RS reprezintă douăzeci la sută din vânzările  celei de-a treia generații OCTAVIA pe diverse piețe›Noua OCTAVIA iV a continuat istoricul distins cu primul model hibrid RS integrat
wrs

De mai bine de 45 de ani, combinația de litere RS are fani „electrizați” ai modelelor de performanță ŠKODA. Prescurtarea RS înseamnă „Rally Sport”. Pe lângă asocierea sa cu mașinile de curse de succes, cum ar fi legendarul ŠKODA 130 RS, a înrădăcinat cele mai sportive versiuni ale modelelor de producție din Cehia din anul 2000. Acum, cea de-a patra generație ŠKODA OCTAVIA este pregătită să adauge un nou capitolul istoriei distincte a RS, cu un prim motor hibrid plug-in - douăzeci de ani după debutul primului RS OCTAVIA.

Timp de peste 45 de ani, ŠKODA s-a bucurat de succes pe traseele de raliuri și pe traseele de curse, din partea familiei sale RS, care în ultimele decenii a adăugat și o notă de sportivitate sensibilă pe drum prin intermediul modelelor de producție RS. Istoricul combinației de litere RS se remarcă în 1974, atunci când producătorul a folosit-o pentru prima dată ca „Rally Sport” în denumirile de model ale prototipurilor ŠKODA 180 RS și 200 RS construite la acea vreme.  Începând cu anul 2000, modelele de producție RS - concepute constant pentru performanțe remarcabile - s-au adăugat la această poveste de succes, cu o gamă de modele care a cuprins variante OCTAVIA RS, FABIA RS și KODIAQ RS.

Repere: ŠKODA 130 RS
După teste de succes cu prototipurile de raliu 180 RS și 200 RS, în 1975  ŠKODA prezintă o mașină concepută pentru utilizare regulată pe pista de curse, în forma ŠKODA 130 RS. Mașina de curse cu tracțiune din spate are un motor de 1,3 litri care oferă 140 CP și obține numeroase victorii pe circuitul internațional de raliu și pe pista de curse până în 1983. În 1977, RS 130 câștigă primele două locuri din clasa sa la legendare. Raliul Monte Carlo și, de asemenea, ocupă locul de top la Raliul Acropole. Pe pista de curse, devine câștigătorul general la Campionatul European de turism din 1981.

ŠKODA OCTAVIA RS

În anul 2000, ŠKODA intră în Campionatul Mondial de Raliuri cu OCTAVIA WRC, introducând simultan combinația de litere RS pentru un model de producție. De atunci, RS Moniker identifică varianta de performanță a unei serii de modele, o mașină care combină perfect plăcerea de a conduce cu avantajele tradiționale pragmatice ale unei ŠKODA. Lansat în urmă cu douăzeci de ani, ŠKODA OCTAVIA RS este primul model al unei serii de producție destinate succesului, cu un motor turbo de 1,8 litri care oferă o putere de 132 kW (180 CP). Ofertat mai întâi ca berlină și un an mai târziu și ca variantă COMBI, acest model este fabricat până în 2005, ajungând la o cotă de producție de peste 17.600 de unități. OCTAVIA RS de a doua generație a fost disponibilă cu un motor pe benzină de 2,0 TFSI care oferă 147 kW (200 CP), precum și, pentru prima dată, un motor diesel: 2.0 TDI are o putere de 125 kW (170 CP) și toate variantele de model sunt disponibile din nou în format berlină și în format COMBI. Și cu peste 87.800 de vehicule care rulează de pe linia de producție, OCTAVIA RS atinge marca de producție totală de 100.000 de vehicule înainte de a se încheia a doua generație.

O nouă completare a familiei: ŠKODA FABIA RS

În 2003 ŠKODA prevedea extinderea familiei RS cu noua FABIA RS. Este introdusă la Salonul Auto de la Geneva și servește ca bază pentru noul autoturism FABIA WRC, prezentat în același timp. FABIA RS este singurul model FABIA care folosește motorul de 1,9 TDI, care oferă 96 kW (130 CP) și combină performanțe excelente cu un consum de combustibil de doar 5,6 litri de diesel pe 100 de kilometri. Această mașină accelerează de la 0 la 100 km / h în 9,6 secunde și are o viteză maximă de 204 km / h. 2010 salută sosirea variantei RS a FABIA din a doua generație, alimentată de un motor pe benzină de 1,4 litri de 132 kW (180 CP), care conține atât un turbocompresor, cât și un supraalimentator, precum și un DSG cu șapte trepte. Pentru prima dată, FABIA RS este disponibilă și în varianta COMBI.

Va urma: ŠKODA OCTAVIA RS iV
Nu va fi mult timp până când a patra generație ŠKODA OCTAVIA va adăuga următorul capitol la istoria de succes a familiei RS. OCTAVIA RS iV va fi primul model de performanță ŠKODA care va avea conectat un motor hibrid . Premiera va avea loc la Salonul Auto de la Geneva între 3 și 15 Martie 2020.