ŠKODA AUTO a inaugurat un laborator de teste de impact de ultimă generație în parcul industrial din Úhelnice, lângă Mladá Boleslav

›Echipamente tehnice adecvate pentru toate scenariile actuale de testare a accidentelor, inclusiv cele mai recente teste Euro NCAP ce permit și teste de impact pe vehicule electrice
Noul laborator pentru teste de impact SKODA

ŠKODA AUTO a inaugurat un laborator de teste de impact de ultimă generație. Centrul de testare situat în parcul industrial din din Úhelnice, lângă Mladá Boleslav, este proiectat pentru toate scenariile cunoscute de testare a accidentelor, în special noile cerințe ale programului european de evaluare a automobilelor noi (Euro NCAP), care a intrat în vigoare la începutul anului 2020.

Sisteme de iluminare cu LED și tehnologia de ultimă generație a camerei permit înregistrarea de înaltă calitate a tuturor testelor de avarie, precum și economii semnificative de energie. ŠKODA AUTO a creat o zonă separată pentru manipularea mașinilor electrice în urma unui test de avarie. Noul laborator va putea evalua siguranța pasivă atât a modelelor ŠKODA, cât și a altor vehicule marca Volkswagen Group.

Christian Strube, Membru al cetrului pentru Dezvoltare Tehnică ŠKODA AUTO, a explicat: „Noul nostru laborator de testare ne permite să simulăm accidentele potențiale chiar mai cuprinzător și realist, creând astfel o condiție tehnică importantă pentru îmbunătățirea suplimentară a nivelului ridicat de siguranță al mașinilor noastre în viitor. Mai mult, instalația îndeplinește, de asemenea, toate cerințele tehnice pentru testele care implică vehicule electrice. Vom continua să creștem treptat capacitatea testelor de impact în anii următori. Deschizând noul nostru laborator de testare, ne asumăm încă o dată responsabilitatea în cadrul Volkswagen Group. ”Noul laborator de testare este de peste două ori mai mare decât centrul de testare anterior. Doar sala de testare are o lungime de peste 180 m. O hală separată este special echipată pentru dezarmarea vehiculelor electrice. Capacitatea de testare a accidentelor este crescută pentru a răspunde cererii acestor vehicule și va fi extinsă treptat de ŠKODA AUTO în următorii ani.În centrul laboratorului se află un sistem de acționare electrică care accelerează două vehicule cu o greutate totală de până la 3,5 tone până la o viteză maximă de 65 km/h, sau una care cântărește până la 3,5 tone la o viteză maximă de 120 km/h pe toată lungimea pistei.

Alte echipamente de testare includ trunchiul de testare ultramodern „Flying Floor”, care accelerează mașinile atașate la acesta pentru importantul test de impact lateral. Un alt echipament de testare este simulatorul de rulare statică. Barierele pentru impactul frontal compensat, ceea ce este cunoscut sub denumirea de test de suprapunere mică și un vehicul barieră pentru impactul spate, precum și teste auto-auto conforme cu noile cerințe Euro NCAP acoperă toate scenariile actuale de testare. Un perete celular de sarcină măsoară forțele care apar în timpul impactului. În sala separată, ŠKODA AUTO a instalat echipamente pentru a inunda vehiculele în cazul unor incidente neașteptate care implică baterii deteriorate în urma testelor de avarie cu mașini electrice. De asemenea, ŠKODA a lansat un nou proiect de înregistrare digitală a tuturor datelor. Multe date despre test sunt deja colectate pe tablete.Nouă manechine pentru adulți și patru manechine pentru copii de diferite tipuri acționează ca ocupanții vehiculelor de testare din noul centru. Manechinele sunt poziționate în mașini folosind un dispozitiv optic, care utilizează fotogrammetria statică pentru a verifica dacă acestea sunt așezate corect. 20 de camere statice și 30 de bord de mare viteză - toate în HD - înregistrează rezultatele testelor de impact. Pentru o calitate optimă a imaginii, ŠKODA AUTO folosește sisteme de iluminare cu LED care produc 100.000 lux pentru toate aranjamentele de testare. Pe lângă înregistrări de calitate superioară, această tehnologie permite și o economie de energie de 40% și un nivel ridicat de stabilitate termică.