ŠKODA ENYAQ iV: lider la capitolul coeficientului aerodinamic

› Rezistența extraordinar de redusă la înaintarea primului SUV ŠKODA 100% electric, ENYAQ iV, îi crește considerabil autonomia› Designul de bază aerodinamic, diafragmele active ajustabile, masca frontală cu prize de aer și roțile aerodinamice reduc toate rezistența la înaintare a modelului› Turbulențe de aer reduse în spatele automobilului, datorită profilului plafonului optimizat, a oglinzilor exterioare cu formă specială și a scutului de sub automobil› Caroseria cu formă aerodinamică are un coeficient aerodinamic Cd de doar 0,257
Enyaq iV

Mladá Boleslav, martie 2021 – Autonomia maximă a noii ŠKODA ENYAQ iV se ridică la peste 520 kilometri*. Totodată, SUV-ul beneficiază de caracteristici aerodinamice extraordinare pentru această clasă. Datorită caroseriei sale cu formă extrem de aerodinamică, primul model ŠKODA 100% electric construit pe baza platformei modulare de electrificare MEB a Grupului Volkswagen reușește un coeficient aerodinamic Cd de 0,257. Alături de caroseria optimizată aerodinamic, această valoare de top se datorează și unor detalii speciale, precum roțile Aero, diafragma activă de răcire din priza de aer frontală centrală și oglinzile exterioare cu formă specială poziționate în acest scop pe portierele din față și nu pe triunghiul geamului de pe montantul A.
 

ŠKODA ENYAQ iV este primul model de serie al producătorului auto ceh ce este conceput pe baza platformei modulare de electrificare MEB a Grupului Volkswagen. SUV-ul electric va fi construit la unitatea principală de producție a mărcii, aflată în orașul Mladá Boleslav din Republica Cehă. Astfel este totodată și primul automobil electric din Europa construit în afara Germaniei pe baza platformei MEB a Grupului Volkswagen. Caroseria are un design cu impact emoțional și totodată aerodinamic. În combinație cu motorul său electric eficient de 150 kW, ENYAQ iV 80 poate parcurge peste 520 de kilometri* conform ciclului WLTP cu bateria complet încărcată.

 

Diafragma activă de răcire controlează volumul de aer în funcție de necesar
În partea frontală a modelului ENYAQ iV este integrată o diafragmă în priza de aer centrală. Astfel, în funcție de necesarul de aer de răcire pentru sistemul de propulsie electric, precum și pentru bateria litiu-ion și sistemul de aer condiționat, sistemul electric de comandă al automobilului deschide diafragma doar atât cât este necesar. Când diafragma este complet închisă, are efect deosebit de favorabil asupra caracteristicilor aerodinamice ale autoturismului și autonomia crește cu până la 7 kilometri. Optimizată aerodinamic, partea inferioară a barei de protecție din față are spoilere cu formă unică, dispuse în fața roților, pentru a direcționa aerul pe sub automobil, astfel încât să curgă de-a lungul scutului neted și al bateriei. În combinație cu așa-numitele air-curtains, adică prizele de aer din bara frontală, pentru a accelera fluxul aerului, toate aceste elemente direcționează aerul lin de-a lungul prizelor de aer, spre partea din spate a automobilului. Având în vedere că roțile sunt responsabile pentru circa 25% din rezistența la înaintare, pentru ENYAQ iV sunt oferite și jante din aliaj ușor optimizate aerodinamic, pentru a reduce și mai mult turbulențele de aer.

 

Oglinzile exterioare, eleronul de la nivelul plafonului și difuzorul din spate reduc coeficientul aerodinamic în spatele automobilului Turbulențele de aer sunt reduse și în partea din spate a noii ŠKODA ENYAQ iV, aceasta contribuind, de asemenea, la coeficientul aerodinamic redus al automobilului. Profilul alungit al plafonului și eleronul de la nivelul plafonului cu aripioare laterale accentuează apăsarea aerodinamică a automobilului și, împreună cu marginile speciale ale barei de protecție din spate asigură fluxul de aer optim de-a lungul întregului autoturism.

 

Scutul plan de sub automobil reduce și mai mult turbulențele și optimizează fluxul de aer pe sub automobil. Adițional, difuzorul din spate cu spoiler integrat interacționează cu eleronul de la nivelul plafonului, echilibrând turbulențele de aer în spatele autoturismului. Oglinzile exterioare optimizate aerodinamic reduc curenții de aer și zgomotul acestora, fiind astfel concepute încât să direcționeze aerul spre spatele automobilului și să reducă fluxul de aer din jurul automobilului. Pentru a accentua acest efect, oglinzile sunt așezate pe portierele din față și nu în triunghiul geamului și al montantului A, ca la alte automobile, pentru a permite aerului să curgă optim peste ele.