Auto Moto Invest Transformarea modelelor legendare ŠKODA

  1. Auto Moto Invest SRL
  2. Transformarea modelelor legendare ŠKODA
03.02.2021

Transformarea modelelor legendare ŠKODA

Cum ar arăta legendara ŠKODA 1203 dacă ar fi  realizată de un designer contemporan? Intră în imaginația designerilor și află ce îi inspiră!

SKODA 1203

Când designerul Daniel Hájek inspectează noul ŠKODA 1203 în timpul ședinței foto, amintirile se revarsă: „Avem o versiune în grădina casei bunicilor mei, dar nu mai este adecvată pentru drum”. Și când adaugă că „a fost un fel de prima mea mașină, am folosit-o la ferma noastră și, când aveam cincisprezece ani, m-au lăsat să pornesc motorul din când în când și să-l conduc în jurul terenului”, este clar că nu a fost un accident că a ales legendarul vehicul commercial ŠKODA pentru seria Icons Get a Makeover.

Dar alegerea sa nu a fost condusă doar de nostalgie. „Da, am vorbit despre asta cu colegii mei și au spus că, dacă am experiență cu 1203, aș putea încerca să o reimaginez pentru noul mileniu. Dar, de asemenea, cred că un astfel de vehicul ar fi excelent pentru marca ŠKODA astăzi ”, spune Daniel. În opinia sa, este un vehicul care întruchipează perfect valorile mărcii: caracter practic, mult spațiu interior și soluții Simply Clever.

În viziunea sa, „noua” 1203 este un camper modern cu un acoperiș „pop top”. „Acest tip de mașină a câștigat popularitate recent, așa că în cele din urmă acesta este tipul de design pe care l-am ales.

Când a lucrat la studiul unei ŠKODA 1203 moderne, a încercat să aducă legendarul design al van-ului în secolul XXI. „Am vrut să fie clar din studiul meu că acesta este același vehicul, dar nu am vrut să fie prea evident retro. Am proiectat un vehicul modern care aduce un omagiu legendei ”, spune el despre filosofia din spatele studiului său. În general, obiectivul său principal a fost să vină cu un design pur. „Am vrut să fie atemporal”, explică el. Partea din spate a vehiculului a fost cea mai grea parte pentru Daniel. „Originalul 1203 este relativ îngust. Mașinile moderne sunt mult mai largi și, mai mult, încercam să găsesc o modalitate de a face referire la faruri, care erau la fel pe 1203 ca pe 1000 MB ”, explică el. Deci, duba este lărgită optic de liniile orizontale. Laturile înclinate și acoperișul relativ îngust aduc un omagiu cadrului subțire al 1203.

In viziunea lui Daniel, noul 1203 face parte din platforma Transporter care este utilizată și de Volkswagen Group. Dar ar putea fi cu ușurință 100% electric. „O mașină electrică ar permite o utilizare și mai bună a spațiului”, spune el. Interiorul este dominat de un tablou de bord minimalist, care are și o articulație orizontală distinctă și un volan orizontal cu două spițe.
 

În ceea ce privește infotainment-ul, la prima vedere ar putea părea că Daniel nu a reușit să valorifice abilitățile sale speciale. În calitate de proiectant de interfețe cu utilizatorii, munca sa se ocupă de aspectul și funcționarea sistemelor de infotainment, dar 1203 nu are de fapt una. „Ideea este că șoferul își folosește propriul dispozitiv, ca un smartphone sau o tabletă, pentru a accesa aceste informații”, spune Daniel, adăugând că ar putea, desigur, să proiecteze o aplicație specială pentru aceste dispozitive pentru a controla funcțiile vehiculului. Tabloul de bord are doar un mic afișaj de informații în spatele volanului și lângă orificiile de ventilație. Afișajul este oglindit de o placă care poartă numele modelului în fața scaunului pasagerului.

Inregistrare newsletter

In Newsletter-ul nostru primiti regulat informatii privind produsele noastre precum si o selectie de oferte exclusive!

Datele introduse nu sunt valide. Va rugam sa incercati inca o data.

Va rugam sa selectati un mod de adresare

A intervenit o problema la abonarea la newsletter. Va rugam sa incercati inca o data mai tarziu.

checkbox_default

Va multumim!

Abonarea la newsletter a fost efectuata cu success.

Veti primi un e-mail care contine un link de confirmare. Va rugam sa confirmati accesand acest link, pentru a putea fi incheiata inregistrarea dumneavoastra.