Utilizarea materialelor reciclate în mașinile ŠKODA: Niciun plastic nu se pierde
ŠKODA încearcă continuu să crească proporția de materiale reciclabile utilizate în proiectarea modelelor sale. Deoarece sunt supuse acelorași cerințe de calitate ca și materialele noi, introducerea lor este precedată de cercetări ample.
În trecut, oamenii au cheltuit mulți bani pentru dezvoltarea materialelor plastice cu proprietăți excelente și diverse. „Cu toate acestea, îmbunătățirea tehnologiilor de reciclare și reutilizare a acestora nu a fost principala prioritate”, spune Jan Sláma, angajatul Departamentului de Dezvoltare Tehnică responsabil cu dezvoltarea materialelor și durabilitatea acestora.
„Trebuie să ne asigurăm că alegerea materialului nostru nu limitează funcționalitatea vreunei părți”, continuă Radka Kubínová de la același departament. Prin urmare, materialele reciclate sunt utilizate în principal în locurile în care piesa este supusă unor cerințe mai puțin stricte. Acestea pot fi utilizate fără probleme la arcadele (burdufurile) roților, de exemplu, sau la protecțiile de impact ale șasiului.
PROTECȚII SUB STERGĂTOARE FĂCUTE DIN BATERII
Dar pot fi utilizate și pentru aplicații mai solicitante, cum ar fi acoperirea canalului de scurgere, care este canalul de drenare de sub rama parbrizului, sau în viitor pentru panourile portbagajului. Materialele reciclate rezultă, de exemplu, din piese neutilizate produse în timpul producției de piese (materiale reciclate post-industriale). Reciclarea pieselor vechi procesează și materiale care au fost folosite odată (materiale reciclate post-consum); cu toate acestea, în acest caz, nu sunt reciclaTe 100%.
„Trebuie să fie completate cu câteva substanțe noi și fiecare lot de producție trebuie să fie monitorizat perfect. Un exemplu include protecțiile din plastic de sub ștergătoare a căror producție include 50% din carcaSele bateriilor”, explică Lukáš Zuzánek, un alt membru al echipei de dezvoltare a materialelor.
Datorită proprietăților sale, plasticul este de neînlocuit în industria auto. A eliminat metalul, a contribuit la reducerea greutăților auto și la reducerea producției de CO2 și a consumului de combustibil.
UTILIZAREA LA SCARĂ LARGĂ ÎN INTERIOR
Încorporarea materialelor reciclate în interiorul mașinii este un pas mai complicat datorită emisiilor stricte și cerințelor cu privire la miros. Tehnologiile de reciclare a PET-urilor s-au dovedit de succes în producția de covorașe și podele. Textilele reciclate sunt utilizate pentru amortizarea podelei.
„Cu toate acestea, în cazul polipropilenei, utilizarea materialelor reciclate este mai dificilă deoarece materialele se degradează prin prelucrarea lor ulterioară. Trebuie să avem fie o sursă de calitate suficientă, fie să aplicăm, de exemplu, o metodă de reciclare a substanțelor chimice ", spune Kubínová, adăugând că noile provocări includ conceperea unor modalități de creștere a proporției acestor materiale în interiorul mașinii.
Alte posibilități sunt în curs de dezvoltare, cum ar fi fibrele obținute din porțiuni neutilizate de nucă de cocos, in, sfeclă sau cafea care ar servi drept materiale de umplere a plasticului. Toate acestea apar pentru a conserva resursele naturale și a folosi deșeuri.
Materiale reciclate post-industriale
Producția de piese din plastic generează piese și articole inutilizabile care au fost aruncate în trecut. Astăzi, sunt utilizate pentru producerea de materiale reciclate. Acestea au un avantaj datorită calității lor, putând fi folosite complet de la zero.
Materiale reciclate post-consum
Reciclarea pieselor vechi din plastic prelucrează materialele folosite în trecut. Avantajul constă în resursele suficiente și ieftine, în caz contrar, ajung în depozitele de deșeuri. Cu toate acestea, proprietățile lor mecanice sunt mai slabe decât cele ale materialelor noi.